-Hirdetés-
Kezdőlap Közélet DVCSH: „nem csak a minimális hőmérsékleteket biztosítottuk a fogyasztók számára”

DVCSH: „nem csak a minimális hőmérsékleteket biztosítottuk a fogyasztók számára”

Október 28-án az önkormányzat oldalán megjelent „Miért hidegek a radiátorok?” címmel egy tájékoztató anyag, amire a DVCSH Kft. közleményben reagált.

DVCSH közleménye:

Örömmel tapasztaltuk, hogy az önkormányzat szóvivője, Medgyesi Miklós, a napokban megjelentetett írásában a dunaújvárosi távhőrendszer és távhőszolgáltatás bemutatása során ugyanazokra a távhőszolgáltatásra vonatkozó jogszabályokra hivatkozik, amelyek betartása a Dunaújvárosi Víz-, Csatorna- Hőszolgáltató Kft. 23 éves távhőszolgáltatói tevékenysége során elsőrendű feladat volt.

Ezzel megerősítik, hogy Társaságunk betartotta a jogszabályi előírásokat, sőt fogyasztóink az elmúlt évtizedek alatt azt is tapasztalhatták, hogy általában nem csak a minimális hőmérsékleteket biztosítottuk a fogyasztók számára.

Köszönjük, hogy az önkormányzati rendeletben előírt, általunk is számtalanszor hivatkozott minimum helyiség hőmérsékleti adatokat is részletezte és hogy a szolgáltatás minőségére vonatkozó, közösségi médiából áradó negatív fogyasztói észrevételekre a városi távhőrendszer sajátosságaival adott választ.

Mindezzel ugyanis elismerte, hogy az Önkormányzat és a DVG mégsem képes az elhamarkodottan, törvénytelenül végrehajtott „szolgáltatóváltás” után néhány hónappal sem a beígért fűtés és melegvíz szolgáltatást nyújtani!

A fogyasztók valószínűleg nem így képzelték azt a meleget, amit február 25-én Szabó Zsolt alpolgármester a sajtótájékoztatón kijelentett: „Minden dunaújvárosi polgár megérdemli, hogy meleg legyen a lakásában.” … Bár akkor nem tette hozzá azt, hogy „minimálisan”.

Az önkormányzat oldalán „Miért hidegek a radiátorok?” címmel megjelent tájékoztató:

Az elmúlt napok enyhe időjárása alatt ellepték a közösségi oldalt a hideg radiátorokról szóló bejegyzések. Azt, hogy mi történt pontosan, a Dunaújvárosi Városi Televízió egy 1987-es anyagával szeretnénk bemutatni, a rendszer ugyanis szinte pontosan ugyanúgy működik most is, mint 34 évvel ezelőtt.

Fűtés esetében a fogyasztók számára az a legfontosabb, hogy bent, a lakásukban milyen a hőmérséklet. Alább megtalálható a távhőrendelet vonatkozó része, amiből pontosan kiolvasható, hogy mikor, milyen minimumhőmérsékletet kell biztosítania a szolgáltatónak.

Hiába van kint például erős szél, ahogyan a napokban, ha a rendeletben előírt hőmérséklet megvan a lakásban akkor lehetséges, hogy a radiátorok hidegek.

A hőközpontok érzékelői jelenleg minden társasházban azon az értéken állnak, ahogyan a DVCSH Kft. hagyta őket. Ha a társasház lakóközössége szeretné, hogy magasabb értéket állítsanak be, magyarán a szabályozó csak magasabb hőmérséklet esetén kapcsolja le a fűtést, azt a DVG Zrt. műszaki ügyeletén kell jeleznie a közös képviselőnek. Erről további részletek itt: https://dunaujvaros.hu/hir/33688

A fogyasztók a legkönnyebben onnan tudják megállapítani, hogy náluk van-e probléma a szolgáltatással, hogy ellenőrzik a melegvizet. Ugyanis ha a távfűtéssel gond van, akkor nem csak fűtés nincs, hanem melegvíz sem. Ahol tehát az elmúlt napokban volt melegvíz, csak a radiátor volt hideg, az a fent leírt jelenség miatt fordult elő.

A szolgáltatás feltételei

7.§ (1) Távhőszolgáltatás esetében, eltérő megállapodás hiányában a felhasználási helyen teljes évben olyan jellemzőkkel rendelkező hőhordozó közeggel kell rendelkezésre állni, hogy a fűtési idény teljes időtartama alatt, a fűtött épületrész helyiségeiben a hőmérséklet

a) reggel 8 órától este 8 óráig

  • aa) lakószobában, hallban, irodákban + 20 °C,
  • ab) előszobában, konyhában, WC-ben + 16 °C,
  • ac) mosdóhelyiségben, fürdőszobában + 24 °C,

b) este 8 órától reggel 8 óráig

  • ba) lakószobában, hallban, irodákban +18 °C,
  • bb) előszobában, konyhában, WC-ben +14 °C,
  • bc) mosdóhelyiségben, fürdőszobában + 22 °C, legyen.

Exit mobile version
DunaOnline

FREE
VIEW