-Hirdetés-
Kezdőlap Közélet Fenntartásokkal kezeljük a gyanús reklámokat az interneten

Fenntartásokkal kezeljük a gyanús reklámokat az interneten

Érdemes fenntartásokkal kezelni a gyanúsan csábító, hangzatos ígéreteket tartalmazó reklámokat az interneten – erre hívja fel a dunaújvárosi polgárok figyelmét is a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. A szervezet kommunikációs igazgatósága az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írja, az internetes hirdetések mintegy 20 százaléka úgynevezett „hidden” reklám, amelyek legtöbbször extrém figyelemfelkeltőek, sokkoló, megbotránkoztató, a nézőt kellemetlen érzésekkel eltöltő fotókat használnak, valamint hangzatos ígéreteket tartalmaznak, amelyekben visszatérő elem a szinte azonnali hatás hangsúlyozása. A megtévesztő reklámokat arról lehet például felismerni, hogy a termék weboldalának fejlécében halmozódnak a tudományosnak ható szervezetek logói, az oldalon megjelenő „vásárlói vélemények” egytől egyig szélsőségesen pozitívak, sürgetik a vásárlási szándékot, a termékről „szakértő”, „tudós” vagy a termék megalkotója nyilatkozik és túlzó állítások olvashatók a termékről. Hozzátették, ezeknél a reklámoknál meghatározhatatlan a reklámozó cég, személy vagy ismeretlen a reklám célja, valamint valószínűsíthető, hogy veszélyes, vírusos oldalra vezet a hivatkozás, netalán a felhasználótól próbál pénzt kicsikarni. A médiahatóság kutatása szerint napi szinten majdnem 800 ezer emberhez jutnak el a „hidden” reklámok, egy ember fél év alatt több mintegy 300 ilyen hirdetéssel találkozik. Az ebbe a kategóriába tartozó hirdetések legnagyobb része valamilyen étrendkiegészítő, vagy az életmód, az egészség azonnali javulását ígérő „csodaszer”, és mivel a krónikus betegségek alapvetően az idősebb korosztályt érintik, így ezek a hirdetések jellemzően őket célozzák meg. Ilyen reklámokkal lehet találkozni a közösségi oldalakon (Facebook, YouTube), a különböző keresők felületein (Google), valamint a hagyományos oldalakon is, de a legtöbb internetező a Facebookon megjelenő „hidden” reklámokat tölti be.

Exit mobile version
DunaOnline

FREE
VIEW