Közélet

Még mindig nem csitul a távhőbalhé városunkban

Sokan nem is gondolnák, de még mindig nem talál nyugvó pontra Dunaújvárosban a távhő ügy. Az elmúlt hetekben a különböző közösségi oldalakon lévő csoportokat ismét ellepték az ügyfelek panaszai, akik hónapok, vagy most már évek óta, nem kapnak megfelelő választ a szolgáltatótól, végső kétségbeesésükben a nyilvánossághoz fordultak.

Most pedig nézzük, hogy milyen konkrét gondjaik vannak a dunaújvárosi fogyasztóknak:

„Próbálom röviden összefoglalni azt, ami hosszú hónapok levelezésének, sokadjára elküldött befizetések azonosításával telt. Nagy nehezen, múlt év közepén sikerült nekik a befizetéseimet az adott hónapokra lekönyvelni, hiány már csak az a „briliáns év” szeptembertől decemberig terjedő időszak, melyet a korábbi szolgáltató emelt le tőlem a csoportos megbízással. Kértem az ügyfélszolgálaton, hogy ne küldözgessenek arra a bizonyos 4 hónapra felszólítást, mert nem vagyok hajlandó kétszer fizetni. A válaszuk annyi volt, hogy a rendszer automatikusan küldi. Na jó, a fene bánja, erre ma egy ilyen email érkezett, érthetetlen számomra ez, hogy jött ki nekik. Az épületben még a régi fűtésrendszer van, és az elmúlt 9 évben mindig azonos összeget fizettem. Nincs kérdésem, mert ezt szerintem még ők sem tudnák megválaszolni, gondolom nem egyedüli az esetem.”

„Nem te vagy az egyedüli, én is így jártam. Bementem a DVG ügyfélszolgálathoz a világon semmire nem tudtak a hölgyek válaszolni, viszont kiröhögtek, még egyszer bementem ugyanez volt a helyzet betanulták a szöveget és ezt kell nekik böfögni a lakosok felé na én sem vagyok hajlandó még egyszer kifizetni hm…..úgy átvertek minket ahogy csak lehet, össze kéne fogni a károsultaknak és egy ügyvéd segítségét kérni.”

„A DVCSH-nál 2-3 havi jóváírásunk volt! Mit vettek át? Fent van az új hőmennyiség mérő már mióta, mégsem azt veszik figyelembe, hanem a légköbmétert! Ez így nem fair! Persze nem akarom a régi szolgáltatót fényezni, de legalább nem volt számlázási gond(om) és nem kellett havonta rohangálni hozzájuk! Engem nem érdekel, hogy ki szolgáltat, de a pénzemért tegye már a dolgát!”

„Én is, bár az elszámoláson nem tudok elmenni, 1x nem kell fizetnem, máskor meg elmaradásról küldenek csekket. Mindig mindent befizettem, nem értem, szerintem Ők sem.”

„Én is így vagyok! Nekem is küldözgetnek visszamenőleg csekkeket, olyan hónapokra, amelyeket a DVCSH -tól igazoltan csoportos beszedési megbízással (OTP) levontak! Nem vagyok hajlandó két helyen is kifizetni!!!”

„Ugyanígy jártunk mi is. Nem voltunk hajlandóak 2x fizetni. A story hasonló… levelezések sokasága, részükről a magyarázkodás, hogy elfogyott az erre az időszakra kapott 350 millió és márpedig akkor is leszek szíves fizetni vagy ha problémám van, menjek Székesfehérvárra a békéltető bíróságra. Viszont én nem békülni és belenyugodni akarok. Majd egyszer csak megszűntek a havi rendszerességgel (az aktuális számlákkal együtt) küldött levelek. Már egy ideje csend van….de lehet, hogy vihar előtti.”

Azok a fogyasztók, akik e-mailt írtak a DVG Zrt.-nek gyakorlatilag hasonló tartalmú sablon választ kaptak, ebből egy felettébb érdekes bekezdést idéznénk:

„A DVG Zrt. és Dunaújváros MJV Önkormányzata számtalan alkalommal hívta fel a figyelmét postai levélben és a médián keresztül is arra, hogy NE fizessen a DVCSH Kft.-nek erre az időszakra. Az önkormányzat hivatalos hetilapja és az önkormányzat hivatalos weboldala mindenképpen hivatalos tájékoztatási forma, és semmiképpen nem kevésbé hivatalos, mint a DVCSH Kft. tájékoztatása.”

Önmagában különös, hogy a DVG Zrt. hivatalos tájékoztatási formának minősít egy újságot, amelyet az emberek vagy megkapnak, vagy nem. Valamint az is érdekes fejlemény, hogy ugyancsak hivatalos tájékoztatásnak tekinti a város honlapját, amit nagyon sok esetben nem is olvasnak az érintett felek, hiszen még mindig van egy olyan társadalmi réteg városunkban, akik internet hiányában nem férnek hozzá az ott fellelhető információkhoz.

Véleményünk szerint elfogadhatatlan, hogy Dunaújváros polgármestere és társulata több év elteltével sem tudja megnyugtatóan rendezni a fogyasztók vélhetően jogos panaszait. Pintér Tamás azonban jelenleg mással van elfoglalva, hiszen teljes gőzzel készül a közelgő választási kampányra. A jelenlegi polgármester, egy nem rég megjelent videójában egyenesen teljes sikertörténetként tálalja a szolgáltatóváltást. Azonban ez, a rengeteg panaszos ügyből kifolyólag és a folyamatokban lévő perek tekintetében nem mondható zökkenőmentes sikernek. Lehet, hogy jobb lenne, ha Pintér Tamás az önfényezés helyett Dunaújváros polgáraival és gondjaival foglalkozna.

Azonban úgy látszik, a lényeg számára még mindig csak annyi, hogy egyenes legyen a szakáll, feszüljön az ing és dagadjon a pénztárca. Napjainkban ez a szomorú valóság jellemzi Dunaújváros vezetését.

-Hirdetés-

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
DunaOnline

FREE
VIEW