Titkosak az önkormányzati reklámköltségek?
A tavalyi esztendőben már írtunk arról, hogy Dunaújváros utcáit ellepték a Pintér Tamás polgármestert ábrázoló táblák. Emellett a liftekben, a postaládákba bedobott képeslapokon is megjelent a politikus arcképe. A moziban vetített filmek előtt is el kellett viselni a nézőknek a propaganda videóját.
Ezek gyártásával és megjelenésével kapcsolatos kérdéseinket elküldtük dr. Keresztesi Péter sajtószóvivőnek:
Mennyibe került a tavalyi évben a város utcáit ellepő, Pintér Tamást ábrázoló táblák, a postaládákba bedobott üdvözlőlapok, a lift reklámok, a moziban lejátszott film gyártása, valamint a reklámfelületek bérlése? ……….. Ft
Ezeket milyen forrásból finanszírozták? ……….
Igaz-e, hogy DMJV önkormányzat 2 millió Ft értékben reklámfelületet bérelt a DSTV Media Kft.-től? Igen/Nem
Ezekre érdemi választ természetesen nem kaptunk. Csak a szokásos terelés, mellébeszélés, viszont kérdés érkezett. Pedig a nem túl bonyolult, egyértelmű felvetésekre az átláthatóság jegyében egyszerűen lehetett volna felelni. A sajtószóvivő úrnak nem lenne szabad elfelejteni, hogy áttételesen a dunaújvárosi emberek a munkaadói, akiknek csak egy része szimpatizál a „Rajta Újváros” Egyesülettel. Azt a réteget is korrektül informálnia kellene, akik nagyon nem értenek egyet a mostani városvezetés tevékenységével. A számszaki részhez kapcsolódó információ, hogy általában 1 db reklámtábla gyártási és bérleti költsége körülbelül 20 000 Ft. Tehát mindenki összeszámolhatja a felületeket, és megszorozhatja a költségekkel. Ez a felesleges költekezés azért érthetetlen, mert a város vezetői folyamatosan arról panaszkodnak, hogy üres a városi kassza, ami megnehezíti a város működését.