Érdemes mielőbb igényelni az adóigazolást az otthonfelújítási támogatáshoz
Érdemes minél előbb igényelni a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól az otthonfelújítási támogatáshoz szükséges adóigazolást. A tapasztalatok szerint sokan hibásan nyújtják be kérelmüket, ezért ők csak később kaphatják meg a dokumentumot- erre hívja fel az érintett dunaújvárosi családok figyelmét is Mártonné Beke Éva, a NAV Fejér Megyei Adó-és Vámigazgatóságának referense. Mint írta, az év végéhez közeledve a családok otthonfelújítási támogatása miatt egyre többen nyújtják be a NAV-hoz a „nullás igazolás” iránti kérelmet. A pályázat feltétele ugyanis, hogy az adózónak nem lehet 5 000 forintnál több NAV-nál nyilvántartott köztartozása. A Magyar Államkincstárhoz benyújtott otthonfelújítási támogatás iránti kérelemhez 15 napnál nem régebbi NAV által kiállított adóigazolást kell mellékelni, kivéve, ha a támogatást igénylő szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban. Az igazolás kiállításának határideje alapesetben 6 nap, de például adateltérésnél, hiányos adatoknál, vagy tartozás esetén a NAV az adózót az eltérés, hiányosság, illetve a tartozás rendezésére szólítja fel, ami az ügyintézési határidőt akár 30 nappal is meghosszabbíthatja. A kérelem kitöltésekor figyelni kell például arra, hogy az igazolás jogcímeként az „otthonfelújítási támogatás igénylését” kell feltüntetni; felhasználó szervként a Magyar Államkincstárt kell megjelölni; ha a kérelmező egyéni vállalkozó, őstermelő, vagy adószámos magánszemély és van adószáma, akkor az IGAZOL-nyomtatvány megjegyzés rovatában kérni kell az adóazonosító jel feltüntetését is. Probléma az is, hogy az adózók az elektronikus igazolást kinyomtatva próbálják felhasználni. Az elektronikusan kiadott NAV-os igazolás csak elektronikus formában hiteles, kinyomtatva nem érvényes.