Elindult az elektronikus áfarendszer
A Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara arról tájékoztatja az érintetteket, hogy elindult az elektronikus áfarendszer. Mint azt részletezték, a NAV az év első napján élesítette az elektronikus áfarendszert, mely támogatja az adókötelezettség elektronikus és pontos teljesítését, csökkenti az adminisztrációt, és kiszolgálja az adózói ügyviteli rendszerek adatigényét. Január 1-jét követő adómegállapítási időszakokra már háromféleképpen is teljesíthető az áfabevallás: az eÁFA-ban, gép-gép kapcsolaton keresztül, az eÁFA webes felületén, valamint ÁNYK-nyomtatványon. Az eÁFA-ban először február 1-jétől nyújtható be áfabevallás, de már most kipróbálhatók a rendszer bizonyos funkciói. Az eÁFA januárban lekérdezési szolgáltatásokat nyújt: az adózók már lekérdezhetik a NAV rendelkezésére álló adatokat és az adókódokat. Február 1-jétől lesz elérhető minden funkció, azaz az említetteken túl az adókód módosítása, az időszakzárás, a bevallás tervezetének elkészítése, előellenőrzése és a bevallás beadása is. Az eÁFA-rendszer bevezetése után a webes felületen, vagy a gép-gép kapcsolaton keresztül benyújtott bevallás.