Petőfi: angolóra játékosan, tesi vidám hangulatban

Játékos angolórával, nyitott nappal és ügyességi sorversennyel folytatta az elsősváró programsorozatát a Petőfi Sándor Általános Iskola.
Február mozgalmas hónap volt az elsős beiskolázási programok szempontjából a Petőfi iskolában. Négy különböző programba vonták be az óvodásokat és tájékoztatták szüleiket.
Február 19-én az iskola egyik legfontosabb tagozata, az emelt szintű angol nyelvi képzés volt a beiskolázási rendezvényük fókuszában. A leendő elsősöket és szüleiket népes csapat várta az intézmény interaktív munkát támogató idegen nyelvi szaktantermében: természetesen a leendő elsős osztályok tanítói, az iskola valamennyi angol szakos pedagógusa, valamint harmadik és negyedik osztályos kisdiákok.
Árvai Gyöngyi, a Petőfi iskola igazgatónője köszöntötte a vendégeket. Mint azt elmondta, a nyelvi munkaközösségük csupa játékos foglalkozással készült a nagycsoportos óvodások számára, így láthatják, hogy milyen vidám és izgalmas feladatokkal teli módszerrel tanítják az angolt az alsós évfolyamokon. Ennek az ifjú korosztálynak például sokkal egyszerűbb körjátékokkal, zenével vagy éppen táncos gyakorlatokkal megjegyeznie színeket, az állatokat, a számokat, a testrészeket. Az okostábla használata kibővítette az interaktív feladatok tárházát, amellyel még érdekesebbé válhat a kicsik számára az órai munka.
A Petőfi iskola két új elsős osztály indítását tervezi, mindegyikben Gere Szilvia fogja tanítani az angolt. Szilvia 25 évvel ezelőtt indult el a pedagógusi pályán. Nagyon szeretett volna idegen nyelvet tanítani a diákoknak, ez az elhatározása már gyerekkorában megfogalmazódott. Eredetileg német szakos, ám miután két évet élt Kanadában, az angol nyelvből is magas szintre képezte magát. Dolgozott a nagyvenyimi általános iskolában, onnan érkezett a Petőfi iskolához, és immáron hat éve erősíti a tantestületet. Minden évfolyamban tanít, az elsőtől a nyolcadik osztályosokig. Mint mondta, az a tapasztalat, hogy az elsős kisdiákok már rendelkeznek bizonyos angol alapokkal, hiszen az óvodai foglalkozásokon vagy éppen a digitális játékokon keresztül több idegen szót ismernek már. Mondhatni, hogy van mire építeni, de alsóban egyébként is arra helyezik a hangsúlyt, hogy bővítsék a gyerekek szókincsét, és tudjanak már feladatokat-utasításokat megérteni angolul.
A beiskolázási foglalkozáson a harmadik és negyedik osztályos petőfisek azért voltak ott, hogy egyrészt jelenlétükkel-részvételükkel bátorítsák a kicsiket, másrészt hogy megmutassák, hogyan dolgoznak együtt tanáraikkal a tanórákon.
Az iskola február 5-én nyitott napot is szervezett, ahol az óvodások szülei Johan Katinka és Bécs Krisztina tanítók tanórai munkájába, a gyerekekkel való közvetlen kommunikációjába engedett betekintést. A nyitott napon a szülők matematika és testnevelés órákat látogathattak.
Február 21-én egy játékos, mozgással teli foglalkozással szolgáltak a kicsiknek a Petőfiben, ugyancsak a beiskolázási sorozatuk részeként. Reggel a tornateremben gyülekezett a csapat, a közös bemelegítés után pedig sorversenyen ügyeskedhettek, amelyben a nagyobb diákok, az 5.a osztály tanulói a segítségükre voltak. A tornaterem adottságait figyelembe véve a közeli óvodákat hívták játékos farsangi vetélkedőre, amelyre a Duna-parti Tagóvoda és a Római Városrészi Tagóvoda egy-egy csoporttal elfogadta a meghívást. A sportos délelőttöt Bécs Krisztina tanító vezette.
Február 26-án a Duna-parti Tagóvoda tájékoztató szülői értekezletére kapott meghívást Hajdu-Csepeli Ágnes igazgató-helyettes és az elsős tanítók. Nagycsoportos óvodások szüleit az iskola profilja érdekelte, illetve a beiratkozással és az iskola napi rutinjával kapcsolatos kérdéseket fogalmaztak meg. Nagyszerű alkalom nyílt, mint egy jelképes híd az iskola és az óvoda közötti átmenet támogatására.
A Petőfi iskola a beiskolázási programokat márciusban folytatja, várja még az érdeklődőket a robotika és programozás, az állatvédelem pedagógia és az ökoiskola világa. Az óvodások megismerkedhetnek még az intézmény fejlesztő centrumával, továbbá tájékoztatást kaphatnak az Etika/Hit-és erkölcstan oktatás lehetőségeiről.