Közélet

Káoszt okozott Pintér Tamás és képviselőtársai döntése

A megfelelő tájékoztatás hiányában teljes a fejetlenség a távhőszolgáltatói számlákkal kapcsolatosan a dunaújvárosi lakosok körében.

Április 29-én Dunaújváros Megyei Jogú Város Polgármestere, Pintér Tamás rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a városvezetés felmondja a DVCSH-val kötött szolgáltatási szerződést. A polgármester a döntésről kikérte a képviselő-testület véleményét, a „Rajta, Újváros!” Egyesület képviselői pedig egyhangúlag támogatták a döntést. 

Ezt követően Szabó Zsolt gazdasági és koordinációs ügyekért felelős alpolgármester tartott sajtótájékoztatót, ahol elmondta:

„A távhőszerződést június 30-ai határidővel mondtuk fel, így a távhőszolgáltatást július 1-től veszi át a DVG Zrt. A vízszolgáltató december 31-éig marad a DVCSH, az új szolgáltató 2022. január elsején veszi majd át a feladatot. Ezt jogilag így lehetett megoldani. A vízszolgáltatóról később születik majd döntés, az ugyanis nem lehet a DVG Zrt.”

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a DVCSH Kft. működési engedélyét július 1-től visszavonta. A DVG helyett azonban az állami tulajdonú MVM Oroszlányi Távhőszolgáltató Zrt.-t jelölte ki arra, hogy július 1-jétől átvegye a feladatot Dunaújvárosban.

Ezt követően (július 06.) a Székesfehérvári Törvényszék végzést hozott: bár Dunaújváros MJV Önkormányzata és a DVG június 30-i hatállyal felmondta a DVCSH-val a távhőszolgáltatási-üzemeltetési szerződést, mégis, érvényben kell maradnia mindaddig, amíg a felek közti per jogerősen le nem zárul.

A DVCSH hivatalos honlapján július 8-án kiadott közleményben a következő szerepel:

Egy nappal később Dunaújváros önkormányzatának közösségi oldalán is megjelent egy közlemény, amelyben a MEKH határozatra hivatkoznak:

Kérdés, hogy a facebook mennyire tekinthető hivatalos tájékoztatásnak. Mi van azokkal az emberekkel, akik nem használják ezt a felületet. Véleményünk szerint egy hivatalos levélben kellett volna tájékoztatni a fogyasztókat.  A városlakók körében azonban a korrekt, hiteles tájékoztatás hiányában teljes a bizonytalanság. Kinek fizessenek és mikor. Az áldatlan helyzetet előidéző önkormányzat a közösségi oldalán közzétett közleményben idéz bizonyos döntéseket, paragrafusokat, de a hivatalos szolgáltató ügyfélszolgálatának elérhetőségét, bankszámlaszámát nem közli. A rusztikus stílusáról elhíresült sajtószóvivő srác, Medgyesi Miklós viszont kioktatja a megfelelő tájékoztatást hiányoló hozzászólókat:

„Az új szolgáltatót sürgetjük, el fogják küldeni a tájékoztatójukat, mert olyan szolgáltatót én még nem láttam, amelyik ne akarná beszedni a díjat.”

Természetesen érthető a dunaújvárosi emberek felháborodása az üggyel kapcsolatban. Jogos az elvárás, hogy aki ezt okozta, az megfelelő tájékoztatást is adjon. Az alábbiakban olvashatnak néhány markáns véleményt:

-Hirdetés-

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
DunaOnline

FREE
VIEW