DVCSH: „nem csak a minimális hőmérsékleteket biztosítottuk a fogyasztók számára”
Október 28-án az önkormányzat oldalán megjelent „Miért hidegek a radiátorok?” címmel egy tájékoztató anyag, amire a DVCSH Kft. közleményben reagált.
DVCSH közleménye:
Örömmel tapasztaltuk, hogy az önkormányzat szóvivője, Medgyesi Miklós, a napokban megjelentetett írásában a dunaújvárosi távhőrendszer és távhőszolgáltatás bemutatása során ugyanazokra a távhőszolgáltatásra vonatkozó jogszabályokra hivatkozik, amelyek betartása a Dunaújvárosi Víz-, Csatorna- Hőszolgáltató Kft. 23 éves távhőszolgáltatói tevékenysége során elsőrendű feladat volt.
Ezzel megerősítik, hogy Társaságunk betartotta a jogszabályi előírásokat, sőt fogyasztóink az elmúlt évtizedek alatt azt is tapasztalhatták, hogy általában nem csak a minimális hőmérsékleteket biztosítottuk a fogyasztók számára.
Köszönjük, hogy az önkormányzati rendeletben előírt, általunk is számtalanszor hivatkozott minimum helyiség hőmérsékleti adatokat is részletezte és hogy a szolgáltatás minőségére vonatkozó, közösségi médiából áradó negatív fogyasztói észrevételekre a városi távhőrendszer sajátosságaival adott választ.
Mindezzel ugyanis elismerte, hogy az Önkormányzat és a DVG mégsem képes az elhamarkodottan, törvénytelenül végrehajtott „szolgáltatóváltás” után néhány hónappal sem a beígért fűtés és melegvíz szolgáltatást nyújtani!
A fogyasztók valószínűleg nem így képzelték azt a meleget, amit február 25-én Szabó Zsolt alpolgármester a sajtótájékoztatón kijelentett: „Minden dunaújvárosi polgár megérdemli, hogy meleg legyen a lakásában.” … Bár akkor nem tette hozzá azt, hogy „minimálisan”.
Az önkormányzat oldalán „Miért hidegek a radiátorok?” címmel megjelent tájékoztató:
Az elmúlt napok enyhe időjárása alatt ellepték a közösségi oldalt a hideg radiátorokról szóló bejegyzések. Azt, hogy mi történt pontosan, a Dunaújvárosi Városi Televízió egy 1987-es anyagával szeretnénk bemutatni, a rendszer ugyanis szinte pontosan ugyanúgy működik most is, mint 34 évvel ezelőtt.
Fűtés esetében a fogyasztók számára az a legfontosabb, hogy bent, a lakásukban milyen a hőmérséklet. Alább megtalálható a távhőrendelet vonatkozó része, amiből pontosan kiolvasható, hogy mikor, milyen minimumhőmérsékletet kell biztosítania a szolgáltatónak.
Hiába van kint például erős szél, ahogyan a napokban, ha a rendeletben előírt hőmérséklet megvan a lakásban akkor lehetséges, hogy a radiátorok hidegek.
A hőközpontok érzékelői jelenleg minden társasházban azon az értéken állnak, ahogyan a DVCSH Kft. hagyta őket. Ha a társasház lakóközössége szeretné, hogy magasabb értéket állítsanak be, magyarán a szabályozó csak magasabb hőmérséklet esetén kapcsolja le a fűtést, azt a DVG Zrt. műszaki ügyeletén kell jeleznie a közös képviselőnek. Erről további részletek itt: https://dunaujvaros.hu/hir/33688
A fogyasztók a legkönnyebben onnan tudják megállapítani, hogy náluk van-e probléma a szolgáltatással, hogy ellenőrzik a melegvizet. Ugyanis ha a távfűtéssel gond van, akkor nem csak fűtés nincs, hanem melegvíz sem. Ahol tehát az elmúlt napokban volt melegvíz, csak a radiátor volt hideg, az a fent leírt jelenség miatt fordult elő.
A szolgáltatás feltételei
7.§ (1) Távhőszolgáltatás esetében, eltérő megállapodás hiányában a felhasználási helyen teljes évben olyan jellemzőkkel rendelkező hőhordozó közeggel kell rendelkezésre állni, hogy a fűtési idény teljes időtartama alatt, a fűtött épületrész helyiségeiben a hőmérséklet
a) reggel 8 órától este 8 óráig
- aa) lakószobában, hallban, irodákban + 20 °C,
- ab) előszobában, konyhában, WC-ben + 16 °C,
- ac) mosdóhelyiségben, fürdőszobában + 24 °C,
b) este 8 órától reggel 8 óráig
- ba) lakószobában, hallban, irodákban +18 °C,
- bb) előszobában, konyhában, WC-ben +14 °C,
- bc) mosdóhelyiségben, fürdőszobában + 22 °C, legyen.