Aki az interneten akar eladni, annak nem kell megadnia a bankkártyaadatait!
A szomszédos Tolna vármegyében az elmúlt napokban több olyan sértett tett feljelentést internetes csalás miatt, aki valamilyen webáruházból vagy virtuális piactéren megrendelt és kifizetett egy-egy árut, de azt vagy nem kapta meg, vagy nem a megrendelt termék érkezett az utánvétes csomagban-írja a rendőrség hivatalos honlapján. Mint azt az egyik eset kapcsán részletezték, egy Paks környéki asszony eladóként járt pórul. Az általa meghirdetett termékre rövid időn belül jelentkezett érdeklődő, aki már a csomagszállítást is elindította. Ezután a szokásos módon megérkezett a csalárd link a gyanútlan asszonyhoz. Az utasításokat követve megadta ott a bankkártyája adatait, a lejárati időt és a CVC-kódot is. Onnan már nem volt megállás, az ismeretlen „vevő” költekezésbe kezdett a becsapott nő kontójára. Első nekifutásra 130 ezer forint körüli összegben vásárolt, közben üzeneteket írt, hogy a folyamatot ne szakítsa meg a sértett, mert akkor „kártyabüntetést” fog kapni. A banknál sikerült a számlát zároltatni, így több pénzt nem tudott megszerezni a „vevő”. A Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság munkatársai ismételten felhívják a dunaújvárosi polgárok figyelmét is arra, hogy aki eladni akar, annak nem kell megadnia a bankkártyaadatait, a lejárati időt és a CVC-kódot! Elég, ha a vevő megkapja a számlaszámot, ahova utalhat! Legyünk óvatosak és egészségesen gyanakvók! Árulkodó lehet, ha a hirdetésre rövid időn belül jelentkezik érdeklődő, és annyira gyorsan akarja megvásárolni a terméket, hogy egyből küldi a csomagszállító nevét. Szinte azonnal e-mail címet kér, és már érkezik is a szállító linkje. Mielőtt megadjuk a bankkártyaadatainkat, gondoljuk végig, mennyire reális a történet! A csalók szeretik „túl gyorsan” intézni az ügyleteiket. A kapkodás, figyelmetlenség sokba kerülhet! Ne dőljünk be a csábító ajánlatoknak!