Kékfény

AnyDesk: hány eset kell még, hogy végérvényesen megtanuljuk?

Egy újabb májusban történt csalásos ügyről számolt be intő példaként Kiss Dénes, a Dunaújvárosi Rendőrkapitányság bűnmegelőzési alosztályvezetője hírportálunknak.

Ezúttal olyan módszert alkalmaztak a kiberbűnözők, amelyről azt gondolnánk, hogy már mindenki ismeri vagy legalábbis hallott róla, s nem tudják megvezetni vele az embert.

A simlisek egy, az ötvenes éveiben járó baracsi nőre vetették ki hálójukat a közelmúltban. A hölgy bitcoinos számlával rendelkezik, és azzal a hamis ürüggyel keresték őt telefonon, hogy bizonyos utalási problémáról egyeztetnének vele. A nő elmondása szerint a hívó fél nagyon kedvesnek és segítőkésznek mutatkozott, közel egy órán keresztül beszéltek. Viszont ebben az egy órában többször bontotta a hívást a csaló különféle ürüggyel, és mindig másik telefonszámról hívta vissza.

anydesk

A nő még betért a bankjába is, miközben végig vonalban volt a csalóval. A társalgás eljutott arra pontra, amikor a szélhámos közölte a nővel, hogy a „probléma” megoldása érdekében a dollárban lévő pénzét át kell váltania forintra, és ehhez le kell töltenie az AnyDesk alkalmazást. A baracsi hölgy pedig letöltötte…nem hagyta nyugodni a dolog, ezért később érdeklődött a pénzintézetének call centerénél, ahol kiderült, mintegy 515 ezer forinttal karcsúsították meg a számláján lévő összeget a csalók. Az ilyenkor szokásos mentőintézkedéseket megtették, és bár a teljes összeget nem, de 149 ezer forintot még sikerült lefoglalni és visszautaltatni a nő számlájára.

-Hirdetés-

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
DunaOnline

FREE
VIEW