Kékfény

A dunaújvárosi férfi hiába várta a „bank” hívását, milliókkal károsították meg

A számtalan tájékoztató és figyelemfelhívó kampánynak köszönhetően egyre tudatosabbak az állampolgárok a kiberbűnözők módszereivel szemben. Azonban még mindig vannak olyan esetek, amikor milliókkal csapolják meg a sértettek bankszámláját.

A Dunaújvárosi Rendőrkapitányságon tett feljelentést egy, a hatvanas évei végén járó helyi férfi április 10-én.

Az előző napon, késő délután egy nő hívta őt telefonon, aki banki ügyintézőként mutatkozott be. Azt mondta a férfinak, hogy gyanús pénzmozgást látnak a bankszámláján, és ennek kivédésére  egy biztonságos számlára kellene utalnia a pénzét. A férfi talán nem tudta, vagy ijedségében nem kapcsolt be a vészfékje, de ilyet sosem kérnek a pénzintézetek az ügyfeleiktől!

Nincs olyan, hogy külön biztonsági számla! Minden ügyfél számláját egységesen, a lehető legmagasabb biztonsági szinten igyekeznek védeni a bankok.
Nemhogy telefonon, de még személyes ügyintézés során sem kérik a PIN-kódot vagy a CVC-kódot!

A dunaújvárosi sértett elhitte, hogy valós lehet a probléma, amire még ráerősített a telefonáló nő kedvessége és segítőkészsége, sőt, bemutatkozásnál még banki azonosítóját is megadta- ami persze csak egy kitaláció volt. A csaló kérte a férfit, hogy legyen együttműködő, és együtt csinálják végig a folyamatot. Az asztali számítógépén a férfi belépett a netbankjába, és 2,7 millió forintot utalt el egy másik nő nevén lévő számlára. Itt azért már fel kellene tenni azt az egyszerű kérdést magunkban, hogy miért is utalnék én más ember számlájára?

A csaló eközben igyekezett végig fenntartani a támogató, hivatalos és segítőkész látszatot. Például visszaszámolt a telefonba, hogy egyszerre nyomjanak rá az utalás gombra; amikor pedig a férfi az utalás megerősítésére SMS-kódot kapott, arra az időre letették a telefont.

dunaújvárosi

Később megint hívása volt a sértettnek,  ekkor egy férfi kereste őt, ugyancsak a gyanús pénzmozgás és a biztonságos számla miatt. Ekkor 1,6 millió forintot utalt el a sértett, de megint egy idegen személy nevén lévő számlára – amit ráadásul gondosan rögzített a partneri listájába. Sőt, még a napi limitjét is átállította 5 millió forintra – mert máskülönben a 2,7 millió forintos tranzakció miatt nem tudta volna teljesíteni az újabb utalást.

A sértett kérdezte, hogy mi lesz a pénzével, amire azt válaszolták neki, hogy vissza fogja kapni, éppen ezért volt szükség az újabb utalásra is, mert csak így tudják visszaküldeni. Viszont azt is mondták neki, hogy 18 órakor lekapcsolják a bank központi gépét, úgyhogy majd másnap reggel újra hívják és folytatják a műveletet.

A dunaújvárosi férfi azonban hiába várta a megkeresést a következő napon, és egyik telefonszámon sem tudta elérni a csalókat (akik egyébként kilencszer hívták előtte különböző számokról). Mivel szerette volna tudni, hogy biztonságban van-e a pénze és hogy egyáltalán rendben van-e az ügye, ezért személyesen ment be a bankjába. Ott derült ki számára, hogy nem is volt semmilyen probléma a számlájával, a csalók pedig 4,3 millió forinttal károsították meg.

-Hirdetés-

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
DunaOnline

FREE
VIEW