Online csalások: sajnos még mindig beválik a banki ügyintézős módszer

A közelmúltban több olyan bejelentés érkezett a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területéről, amelyek arról számoltak be, hogy a sértettek jelentős anyagi kárt szenvedtek online csalások miatt.
Mint azt a rendőrség részletezte, az elkövetők jellemzően banki alkalmazottnak adták ki magukat, és megtévesztő módszerekkel szerezték meg a sértettek adatait. Egy magát banki ügyintézőnek kiadó hívó olyan látszatot teremtett, mintha azonnali veszélyben lenne egy bodajki sértett pénze. A férfi a csaló utasításait követve hozzáférést engedett az asztali számítógépéhez, amelyet az elkövető kihasznált, majd a netbankon keresztül a magán- és vállalkozói számláit is kiürítette. A kár meghaladja a hatmillió forintot.

Egy másik esetben egy nő terméket hirdetett egy online piactéren. A „vásárló” olyan felületre irányította, amely megtévesztésig hasonlított bankja hivatalos oldalára. A sértett abban a tudatban, hogy valódi banki felületen jár, megadta belépési adatait, és a pénzintézettől érkező SMS-kódot is. A csalók ezt követően közel hatszázezer forintot emeltek le a számláról.
A rendőrség ismét felhívja a figyelmet a következőkre: Banki ügyintéző soha nem kér hozzáférést a számítógéphez vagy a telefonhoz. A bank nem kér belépési jelszót, azonosítót, sms-ben érkező kódot, és nem kezdeményez programtelepítést biztonsági okokra hivatkozva.



