Csökkent a személyes ügyfélfogadás, de az elintézendő ügyek száma nem
A Fejér Megyei Kormányhivatal Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztálya számára 2020 márciusa fordulópontot jelentett: a korábbi négy helyett hét osztály működik. A hét osztály munkája összesen öt szakterületet: egészségbiztosítás, nyugdíjbiztosítás, családtámogatás, lakáscélú állami támogatásokkal kapcsolatos feladatok, valamint rehabilitációs hatósági, és orvosszakértői feladatokat ölel fel.
Tekintettel arra, hogy a járványhelyzet következtében a személyes ügyfélfogadás csökkent, arra törekszenek, hogy az ügyfelekkel történő elektronikus kapcsolattartás szervezett, átgondolt és a jogszabály adta keretek között ügyfélbarát legyen- erre hívják fel a dunaújvárosi polgárok figyelmét is. Az időpontfoglalásra történő személyes ügyfélfogadás mellett az ügyintézés lehetséges elektronikus úton: e-papíron, ügyfélkapun, cégkapun, hivatali kapun vagy a hagyományos postai úton: az épület elé kihelyezett postaládába közvetlenül bedobva vagy a postai szolgáltatást igénybe véve. Összességében elmondható, hogy a Covid-járvány miatt nem csökkent az elintézendő ügyek száma a főosztályon. Az ügyfélfogadás átalakításával pedig elkerülték a nagyobb járványgócok kialakulását a dolgozók között, és nem utolsósorban védték az ügyfeleiket, akik között sok a különösen veszélyeztetett, például a nyugdíjügyben eljáró kérelmezők. A személyes ügyfélfogadás időpont-kérés után három helyszínen működik, a főosztályi elhelyezkedésnek megfelelően: a Rehabilitációs Ellátási és Szakértői Osztály Székesfehérváron, a Társadalombiztosítási Osztály városunkban, a Szórád Márton út 39. szám alatt működik. A többi osztály szintén a megyeszékhelyen.