Ebösszeírást végez a hivatal
Az önkormányzat arról adott ki tájékoztatást, hogy szeptember 1-től ebösszeírást végez. Ez azt jelenti, hogy a kutya tulajdonosa és tartója az ebösszeíráskor köteles a törvényben előírt adatokat az önkormányzat rendelkezésére bocsátani.
Azt is írják, hogy az önkormányzat az ebösszeírás adatai alapján jelenleg nem tervezi az ebrendészeti hozzájárulás bevezetését. Az ebösszeíró adatlapok beszerezhetők a polgármesteri hivatalban, illetve a város hivatalos weboldaláról is letölthetők, a leadási határidő pedig ez év december 31-e. A kitöltött lapokat postai úton és elektronikusan is vissza lehet küldeni a hivatalba, illetve leadható a hivatal portáján is. Felhívják az ebtartók figyelmét, hogy a négy hónaposnál idősebb eb csak chippel megjelölve tartható. A chippel már korábban megjelölt, ám az adatbázisban nem szereplő eb adatait az állat tartója köteles a szolgáltató állatorvossal regisztráltatni.
Az adatmódosítás díjmentes. Amennyiben 2020. december 31-ét követően az ebösszeíró adatlapon szereplő adatokban változás állna be, továbbá amennyiben ezen időpont után kerül az eb a felügyelete alá, azt be kell jelenteni a polgármesteri hivatal részére, a változást követő 15 napon belül.