Közélet

Kígyózó sorban várakoznak az emberek a DVG Zrt. ügyfélszolgálata előtt

Sokaknak okozott bosszúságot a DVG Zrt. által még decemberben kiküldött távhőszámlás összesítő.

Egyik olvasónk szólt nekünk arról, hogy rendkívül hosszú sor kígyózik a Vasmű úton lévő, egykori Tour­inform iroda előtt; ez most a DVG Zrt. egyik ügyfélszolgálati irodája, amit a távhő-szolgáltatási kérdésekben kereshetnek fel a fogyasztók. 

Az ünnepek utáni első munkanapon, hétfőn, körülbelül 11 óra körül érkeztünk mi is az iroda elé. A sor vége még mindig a Vasmű útra kanyarodott, sokan várakoztak arra, hogy bejussanak ügyeiket intézni. 

A sorban állás okáról érdeklődtünk a várakozóktól, és többen is hangot adtak felháborodásuknak. 

– Miért nem adta át a DVCSH az adatokat a DVG-nek? Miért rajtunk verik el a port? Ha még nem mondta ki a bíróság a végszót, akkor miért kell ilyen tortúrának kitenni minket? Reggel 8 óra óta itt állunk sorban – panaszolta nekünk egy hölgy. 

A felháborodás fő okát ezúttal sem az alapvető fogyasztói adatok megadása jelentette, hanem a DVG Zrt. által decemberben kiküldött egyenleg-kimutatás. Ezt erősítette meg lapunknak egy úr is, aki odalépett hozzánk. 

– Az összes olyan csekket elküldtem e-mailben mellékelve a DVG-nek, amelyeket a DVCSH-nak fizettem be. Választ erre azóta sem kaptam, most meg jött az egyenlegközlő, hogy tartozásom van – mondta az úr. 

A DVG Zrt. és az önkormányzat legutóbbi tájékoztatása szerint azoknak, akik november 26-ig bemutatták, igazolták a DVCSH-nak október 7-ig befizetett júliusi, augusztusi és szeptemberi távhőszámlájukat, azoknak jóváírják az összeget, hogy ne kelljen kétszer, illetve két helyre fizetnie a fogyasztónak (a november 26-a után érkezett igazolásokat már nem tudják elfogadni). Azt is írták, hogy az októberi és az azt követő időszak távhőszámlái esetében csak azután tudják elfogadni a DVCSH-nak történt befizetést, ha ezzel az összeggel elszámol a DVCSH a DVG-nek. 

– Felháborító ez az egész helyzet, és hogy a becsületes emberek isszák meg a levét. Szeptember óta minden hónapban be kell jönnöm az irodába, hogy egyeztessem a befizetéseimet, de egyszerűen nincs értelme: bemutattam a júliusi és az augusztusi DVCSH-s számláimat, októbertől pedig a DVG-nek fizetek. Ám azóta csak tartozásról küldött levelet a DVG. Hiába jövök be egyeztetni, nem történik semmi, megint sorban állunk a semmiért. Szeptember óta eltelt már három hónap, ennyi idő alatt azért csak el lehetett volna már könyvelni a jóváírást – panaszolta egy másik hölgy, aki ugyancsak reggel 8 óta várakozott az iroda előtt. 

Nem mindenki tudott több órát várni, amíg sorra kerül

Méltatlannak tartja azt is, hogy rengeteg idős, mozgásában már korlátozott ember is arra kényszerült, hogy több órát ácsorogjon ezért. 

Volt egy hölgy, aki nem tudott több órát várni az ügyintézésre, ő volt az, aki telefonon jelezte nekünk a rendkívüli sorban állást. Elmondta, hogy ő már háromszor mutatta be a korábbi befizetéseit igazolásként a DVG-nek, amit azóta sem írtak jóvá neki, hiába próbált intézkedni az önkormányzat iránymutatása alapján, nem történt semmi. Joggal merül fel benne a kérdés, hogy mi lett akkor azokkal az információkkal, amiket már korábban megadott az ügyfélszolgálaton. 

Azt is hozzátette, hogy nem szeretne bántani senkit, de valamit tenni kellene a DVG-vel, esetleg segítséget adhatna a cégnek az önkormányzat azért, hogy gyorsabb legyen az ügyintézés, illetve, hogy ne kelljen órákig fagyoskodniuk az embereknek. 

Szerző: Molnár Emese Forrás: Duol.hu

-Hirdetés-

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
DunaOnline

FREE
VIEW