Már nappali tagozaton is elindult a papíripari képzés
Húsz év szünet után idén szeptemberben újra elindult a papírgyártás és feldolgozás nappali szakképzése Magyarországon az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és a Vajda-Papír együttműködésében a 2021/2022-es tanévben.
A képzés elindításáról a Lorántffy Zsuzsanna Technikum és a Dunaújvárosi Szakképzési Centrum tavaly novemberben állapodott meg a higiéniai papírtermékeket gyártó Vajda-Papír Kft-vel. Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakképzésért felelős helyettes államtitkára kiemelte: a papírgyártás és feldolgozás nappali szakképzésének újraindítása is jól példázza a szakképzés átalakításának fontosságát, ami megfelelően szolgálja az Ipar 4.0 stratégia gazdaságfejlesztési irányait azzal, hogy minőségi, képzett szakemberek állhatnak a gazdaság szolgálatába. Kiemelte azt is: az új papíripari képzés karrierlehetőséget biztosít Dél-Dunántúl régió fiataljainak. Marczona Tamás, a Lorántffy igazgatója úgy fogalmazott, történelmi pillanat, hogy a 2021/22-es tanévben elindult 5 éves, nappali tagozatos képzésben a tanulók már papírgyártó és feldolgozó technikusi végzettséget is szerezhetnek. A papírgyártó és feldolgozó technikus gépeket üzemeltet, irányítja a gyártási folyamatokat, ismeri a különböző folyamat szabályozó módszereket, minőségi rendszereket és előírásokat, valamint jártasságot szerez a vegyipar és rokon iparágak területén. A képzés alatt és a végzettség megszerzése után biztos elhelyezkedési lehetőségre számíthatnak a diákok a papírgyárakban. Az iskola és a cég együttműködésének része, hogy a vállalat kölcsönös szimpátia esetén a 10. évfolyamon végzett tanulókkal szakképzési munkaszerződést kíván kötni. Ennek köszönhetően a gyakorlati képzés jelentős része Európa legnagyobb és legmodernebb papírgyárában, a dunaföldvári gyárban zajlik majd. Ott kell elsajátítani a gyártás előkészítő műveleteit, a gépek kezelését, illetve a kész termékek csomagolására és kiszerelésére vonatkozó fogásokat. A papíripari képzésekre és a nagyüzemi képzésekre jellemző, hogy a végzettséget az új szakképzési rendszerben már csak a duális partnerek bevonásával lehet megszerezni, hiszen iskolai tanműhelyben nem lehet megfelelő képzési körülményeket biztosítani. A főleg természettudományi ismeretekre épülő képzések biztosítják, hogy ezen iparágak legkorszerűbb szakmai ismereteit sajátítsák el a tanulók, hogy ezáltal a magas hozzáadott értéket teremtő hazai vegyipar szakember utánpótlásai legyenek.