Közélet

Vajon kinek a tulajdonába kerülnek ezek a hókotrók?

A napokban a DVG Zrt. a cég hivatalos honlapján közleményben tájékoztatta az érdeklődőket, hogy értékesíteni kívánja az elmúlt években a város hó és síkosságmentesítésében részt vevő gépjárműveinek egy részét.

„Tehergépjárművek értékesítése

Az alábbi fényképeken látható tehergépjárművek műszaki állapota nagymértékben elöregedett, szerkezetük az évek alatt erősen korrodált. Műszaki vizsgával nem rendelkeznek, újbóli üzemeltetésükhöz jelentős mértékű felújításra szorulnának, de üzembiztonságuk továbbra sem garantált még egy jelentősebb, több milliós karbantartási, felújítási munka után sem, ezért legfőképp alkatrésznek ajánljuk őket. A tehergépjárműveket csomagban kívánjuk értékesíteni,
a vételár: 15.000.000 Ft + Áfa. Az értékesíteni kívánt tehergépjárművek pontos típusaik, gyártási évük:

1; Mercedes Unimog 424 U 1200, Gyártási év: 1986

2; Mercedes Unimog U-90, Gyártási év: 1997

3; Mercedes Unimog 409/60 UX-100, Gyártási év: 1998

Érdeklődésüket kérjük 2020. december 4-ig, e-mailben jelezzék a [email protected] címen.”

A fentiekkel kapcsolatban azonban jogosan merülhet fel néhány kérdés. Kinek jó az, ha az eladó saját „portékáját” szapulja, elsősorban alkatrésznek ajánlja? Természetesen fontos a valós tájékoztatás, de az érdeklődő tekintse meg az árut, és azt követően önállóan döntse el, hogy mire tudja használni azt.

Amennyiben ezek a gépek ennyire rossz állapotban vannak, miként vehettek részt a november elején megtartott katasztrófavédelmi hatóság téli szezon előtt elvégzett gépszemléjén? Miért bocsátották szemlére ezeket a járműveket, ha tudták, hogy heteken belül értékesítésre kerülnek?

Véleményünk szerint az sem fedi a valóságot, hogy egyik sem rendelkezik műszaki vizsgával. A Mercedes Unimog 424 U 1200 forgalmai engedélye valóban lejárt 2020 10. 14-én, de a Mercedes Unimog U-90 műszaki vizsgája 2020. 11. 12-ig volt érvényes, ami azonban automatikusan meghosszabbodott. Ugyanis a veszélyhelyzet miatt elrendelt rendkívüli jogrend alatt nem járnak le a gépjárművek forgalmi engedélyei, azaz érvényesnek tekintendők a műszaki vizsgák. Információink szerint ezekre az autók alaphelyzetben egy évre kapják az engedélyüket. A Mercedes Unimog 409/60UX-100 vizsgájának érvényessége azonban 2024. 03. 27.

Forrás: dvgzrt.hu
Forrás: dvgzrt.hu

A kiírásban továbbá nem szerepel az ajánlattétel módja és határideje. Az e-mailben történő érdeklődés határidejét is utólag tűzték be a szövegbe.

A témával kapcsolatos alábbi kérdéseinket elküldtük a DVG Zrt. vezérigazgatójának, Szabó György Zoltán úrnak.

1. A meghirdetett gépjárművekről készült-e független értékbecslés?

2. Információink szerint az értékesíteni kívánt járművek közül van olyan, amely 2-3 éven belül lett vásárolva. Így szeretnénk megkérdezni, hogy milyen beszerzési áron került megvásárlásra, illetve mennyibe került a javítása/felújítása ennek a járműnek?

Az igazgató úr arról tájékoztatott minket, hogy: „a gépeknek már a megvásárlása is előnytelen volt a DVG Zrt-nek. A gépekről természetesen készült független értékbecslés, értékesítésük teljesen szabályosan fog történni. Amint az adásvétel(ek) megtörténtek pontos válasz fogok adni a kérdéseire. Bízom benne, hogy nem kell magyarázni, hogy folyamatban lévő üzleti ügyről van szó, ezért annak lezárultáig ilyen adatok nyilvánosságra kerülése hátrányosan érinthetné a DVG Zrt-t.”

Korábban a „Nettó 200 milliót fizet Dunaújváros egy kuruzslónak?” című írásunkban már foglalkoztunk ezzel a témával. Szerintük még a mai cikkünkkel sem értünk a végére…

-Hirdetés-

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
DunaOnline

FREE
VIEW