Érkeznek a papír alapú bevallási tervezetek
Április 15-éig kérhették az szja-bevallási tervezetük postázását azok, akiknek nincsen KAÜ-azonosítójuk.
A telefonos, az SMS-es, a webűrlapos, a postai és a személyes igényléssel idén mintegy 225 ezren éltek. A tervezeteket a NAV folyamatosan postázza az igénylőknek a nyilvántartásában szereplő címükre. Mártonné Beke Éva, a NAV Fejér Megyei Adó-és Vámigazgatóságának referense arról tájékoztatja a dunaújvárosi adózókat, hogy azok is számíthatnak levélre, akiknek a tervezete a munkáltatók, kifizetők hiányos vagy téves adatszolgáltatása miatt felülvizsgálandó vagy befizetendő, visszaigényelhető adót tartalmaz. A postai csomag minden esetben tartalmaz egy rövid, személyre szabott tájékoztatót, az adóbevallási tervezetet, az 1+1 százalékos rendelkezőnyilatkozatot, és az annak visszaküldésére szolgáló válaszborítékot. Egy kiegészítő nyilatkozatot is kapnak azok, akiknek a hibátlan tervezete visszaigényelhető vagy befizetendő adót tartalmaz. Akik egyetértenek a postán kapott tervezettel, és kiegészítő nyilatkozatot nem kapnak, nincs további teendőjük. A tervezetet nem kell visszaküldeniük, az a 2021. május 20-ai bevallási határidővel automatikusan bevallássá válik. Ha a tervezet visszaigényelhető adót tartalmaz, elég a kiegészítő nyilatkozatot aláírva visszaküldeni a NAV-hoz, amelyen az adózó kiválaszthatja, hogy a visszajáró összeget postán vagy átutalással kéri. A nyomtatvány kitöltésével és visszaküldésével válik a bevallási tervezet érvényes bevallássá, a visszaigényelt összeget a NAV a beérkezéstől számított 30 napon belül utalja ki. Ha a bevallásban szerepel fizetendő személyi jövedelemadó vagy fizetendő szociális hozzájárulási adó, és ezek együttes összege nem több mint 500 ezer forint, akkor – az egyéni vállalkozók és az áfás magánszemélyek kivételével – akár 12 havi pótlékmentes részletfizetés is kérhető idén, amit a bevallásban vagy a kiegészítő nyilatkozatban kell jelölni. Az első részlet befizetésének határideje 2021. május 20. A papíralapú tervezeten nem lehet az adatokat módosítani, ezért a legjobb és leggyorsabb megoldás, ha az adózó ügyfélkaput nyit, és a szerkesztést, benyújtást a webes felületen végzi el.